Monday, March 17, 2008

Target Marketing for VIP Customer

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현대차, 그랜저 고객대상 골프·와인 이벤트
문형민 기자 03/16 14:59:57

[뉴스핌=문형민기자] 현대자동차가 그랜저 뉴 럭셔리 구매 고객들을 대상으로 골프 페스티벌과 와인 이벤트 등 VIP마케팅에 나선다. 현대차는 16일 지난달 출시된 그랜저 뉴 럭셔리의 구매 고객을 초청해 '골프 페스티벌'과 '와인 이벤트'를 실시한다고 밝혔다. '그랜저 고객 초청 골프 페스티벌'은 그랜저 뉴 럭셔리 구매 고객 중 이벤트에 응모한 고객 80명을 초청, 다음달 18일과 19일 2차에 걸쳐 진행한다.프로골퍼의 자세 교정 교육에 이어 고객 4명당 1명의 프로 선수를 한 조로 구성해 숏 게임과 9홀 라운딩의 필드 레슨을 펼칠 계획이다. 골프 페스티벌의 응모는 그랜저 뉴 럭셔리 구매 고객들을 대상으로 이달말까지 현대차 홈페이지(www.hyundai-motor.com)에서 실시하고 있으며 다음달 2일 당첨자를 발표한다.한편 '그랜저 뉴 럭셔리 와인 이벤트'는 다음달 8일부터 17일까지 서울과 분당, 광주, 대구, 부산의 지역의 와인 전문 레스토랑에서 유명 와인 전문가의 와인 매너와 셀렉션 강연, 시음회 및 만찬 등으로 진행된다.이달말까지 그랜저 뉴 럭셔리를 구매한 고객은 와인 이벤트에 자동적으로 응모되며, 당첨자를 다음달 1일 발표하고 동반 1인을 포함해 총 100명의 고객이 와인 이벤트에 참여할 예정이다.현대차 관계자는 "고급스럽고 세련된 감성을 표현하는 골프와 와인을 매개로 고품격의 VIP 마케팅을 펼쳐 그랜저 뉴 럭셔리 구매 고객들에게 특별한 자부심과 만족도를 심어주고자 한다"며 "앞으로도 지속적인 VIP 마케팅으로 그랜저만의 안락하고 편안한 이미지를 더욱 견고히 할 것"이라고 밝혔다.
[뉴스핌 Newspim] 문형민 기자 (hyung13@newspim.com)


My Opinion

What is special strategy of this marketing?

In the article, Hyundai is planning an event for New Grandeur. They are targeting a specific group of people. Their target for this car is rich people. New Grandeur’s concept is rich and noble. That’s the reason why they use golf and wine for the event. Golf and wine is a symbol of the rich. I think selecting golf and wine is a perfect idea for this event. This event will make a very good image of the new grandeur. Many people will get interest in that golf class and wine party. Rich people will get together and have chance to know each other through this event. If new grandeur get noble image, many people of middle class would buy that a lot for pretending like the rich.

What is week point of this strategy?

I’m worrying that people who are now rich enough to buy might get refusal for that car and that Brand, Hyundai. Because they can’t understand rich people’s cultures and can feel bad about that. Hyundai need to be very careful to handle the balance for them.

Student ID : 20700011 Kang Eun-Kyung
Cites : newspim.com http://www.newspim.com/sub_view.php?cate1=6&cate2=1&news_id=133426

1 comment:

Business Strategy said...

Wow, new grandeur. Through this product, Hyundai might bring another version of "LEXUS" into Korea's automobile industry. I believe the more luxurious it is, it sells good in Korea. I've heard that Koreans may have a broken-down house but a black grandeur at home. Interesting huh?